Superfood – żywność, której nie może zabraknąć w naszej kuchni

Komponując menu własne i bliskich nam osób, powinniśmy pamiętać o uwzględnieniu zdrowych składników diety, które mogą zagwarantować dobre samopoczucie i pozwolą nam poczuć się fit. Jednocześnie warto wyeliminować z jadłospisu jedzenie niezdrowe i wysoko przetworzone, które może przyczyniać się do powstawania wielu dolegliwości, zaczynając od otyłości, poprzez miażdżycę, a na nowotworach kończąc. Pamiętając o jednym i drugim i uwzględniając w planie dnia codzienną dawkę aktywności, można zagwarantować sobie długie i szczęśliwe życie bez chorób, które obniżają jego jakość.

Superfood, czyli super żywność to określenie na składniki diety, mające pozytywny wpływ na ludzki organizm. Jedzenia, które można tutaj zaliczyć, jest całkiem sporo. Składniki, określane tym mianem, mają jedną cechę wspólną. Są naturalne i mają w sobie wiele cennych dla ludzkiego organizmu związków oraz minerałów. Spożywane w odpowiednich proporcjach, pozwalają zachować zdrowie oraz dobre samopoczucie.

Siemię lniane było stosowane przez nasze babcie

Do superfood z całą pewnością można zaliczyć siemię lniane. W przeszłości stosowane znacznie częściej, dziś przez niektórych zaledwie znane. Niestety nie w każdej kuchni można je znaleźć, choć są i tacy, którzy na stałe włączają je do swojej diety. Jego ogromną zaletą jest wartościowy skład, w którym możemy znaleźć błonnik oraz niezwykle istotne w naszej diecie kwasy omega-3. Warto zapamiętać, że siemię lniane jest jednym z najbogatszych roślinnych źródeł tych kwasów. Ich regularne spożywanie sprzyja obniżeniu poziomu trójglicerydów.

Siemię lniane zawiera też lignany, aminokwasy i witaminy z grupy B, a także witaminę C, E, K i kwas foliowy. Do jadłospisu może być włączane w postaci drobnych, brązowych ziarenek albo w postaci zmielonej. Obie wersje znajdziemy na stronie SklepAgnex.

Orzechy włoskie na zdrowie

Ważnym składnikiem diety powinny być również nasiona i orzechy. Wśród tych, które są dla nas bardzo wartościowe, należy wymienić orzechy włoskie. Włączone do diety mogą być wartościowym źródłem wielu witamin, minerałów i innych cennych związków. Znajdziemy w nich między innymi wapń, fosfor, żelazo, potas, cynk, witaminę E, A oraz B6, a także sterole roślinne, koenzym Q10 oraz kwasy omega-3. Orzechy włoskie mogą dostarczać pełnowartościowe i doskonale przyswajalne przez ludzki organizm białko.

Istnieje wiele przepisów, które pozwalają na wykorzystanie orzechów włoskich. Można dodawać je do owsianki, sałatek albo spożywać samodzielnie. Sprawdzają się też jaki dodatek do ciast lub do przygotowania orzechowego mleka.

Czosnek – nie tylko na przeziębienie

Prozdrowotne właściwości czosnku były znane już w starożytności. Stosowały go również nasze mamy i babcie, aby uchronić się przed przeziębieniem lub wyleczyć z infekcji. Ze względu na swój skład i działanie często określany jest jako naturalny antybiotyk. W jego składzie można znaleźć między innymi ważną dla nas allicynę. Jest to związek o działaniu bakteriobójczym, który działa między innymi na gronkowce i paciorkowce. Czosnek zawiera też wiele innych wartościowych składników, w tym aminokwasy, minerały i witaminy.

Super żywność to nie jakieś wyszukane składniki, które trudno dostać na polskim rynku. To powszechnie dostępne produkty, które bez przeszkód każdy może włączyć do swojej diety. Warto o nich pamiętać w trosce o zdrowsze i lepsze życie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Oceń przepis*
Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.