Prowadzenie własnej restauracji to marzenie wielu osób. Przeszkodą w tym mogą być jednak zbyt wysokie koszty wynajmu lokalu, zatrudnienie pracowników i cała logistyka z tym związana. O wiele tańszą, a zarazem coraz bardziej popularną alternatywą, jest własny biznes gastronomiczny w wersji mobilnej.

Co to jest mobilny biznes gastronomiczny?

To rozwiązanie umożliwiające prowadzenie działalności, która zdobywa coraz więcej zwolenników w Polsce i na świecie. Pozwala to stać się niezależnym i zyskać okazję do przetestowania swojego pomysłu na firmę w różnych lokalizacjach. Mobilna gastronomia sprawdzi się podczas większych imprez w plenerze oraz w okolicy ruchliwych miejsc jak dworzec, siedziby firm czy też rynek miasta. To idealny pomysł na biznes nie tylko w okresie letnim. Śmiało można go prowadzić również w pomieszczeniach zamkniętych, gdzie organizowane są większe imprezy, targi, koncerty.

Mobilna gastronomia to przede wszystkim różnego rodzaju pojazdy, za pomocą których można sprzedawać jedzenie lub napoje. Punkty gastronomiczne na kółkach oferują praktycznie każdy popularny produkt. Zazwyczaj jest to sprzedaż lodów, gofrów, lemoniady, kawy, bądź hot-dogów. Intencja jest dowolna, a im lepszy pomysł, tym większe szanse na sukces. Walorem mobilnej gastronomii są niskie koszty potrzebne na start działalności. Inwestycja w akcesoria powinna zwrócić się w krótkim czasie. Wszystko zależne jest od pomysłu właściciela, wyposażenia i lokalizacji.

Co to jest rower gastronomiczny?

Świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą rozpocząć własną działalność jest rower gastronomiczny. Taki pojazd to najczęściej trzykołowy rower cargo, który jest wyposażony w specjalne moduły umożliwiające przechowywanie i przygotowywanie sprzedawanych produktów. Tak przystosowany pojazd do sprzedaży lemoniady, lodów, czy też kawy nadal pozostaje mobilny, co jest jego największą mocną stroną. Rowery gastronomiczne kojarzone są głównie z biznesem sezonowym. To właśnie w okresie wakacyjnym najczęściej możemy spotkać rowery gastronomiczne. Ustawione są one w strategicznych miejscach w plenerze, gdzie znajduje się duża liczba potencjalnych klientów. Jednak mogą być one dostosowane do różnych potrzeb, a szczególnie te mniejsze, można także poza sezonem ustawić w pomieszczeniach. Dzięki temu,zyskujemy biznes całoroczny, który może przynosić profity ze sprzedaży różnych produktów.

Dobrze zarządzany biznes na kółkach potrafi przynosić wymierne zyski, zwłaszcza, że koszt jego utrzymania nie jest bardzo wysoki. Warto zainwestować w mobilne rowery, które wyróżnią się spośród konkurencji. W tym celu najlepiej zgłosić się do profesjonalnych firm, które wykonują indywidualne projekty nowych rowerów, przykładem jest firma Food Bike. Tworzone są wówczas projekty idealnie łączące ze sobą funkcjonalność i atrakcyjny wygląd, który przyciąga wzrok klientów. Co więcej, dobierane są optymalne rozwiązania dopasowane do potrzeb danego klienta.

Rower gastronomiczny – zalety mobilnego biznesu

Największą zaletą roweru gastronomicznego jest jego mobilność. To właśnie dzięki niej możemy być obecni z naszymi produktami gdzie tylko jest na nie zapotrzebowanie. Nie czekamy na klientów, pojawiamy się tam, gdzie będzie ich najwięcej np. w okolicy siedzib dużych firm, w parkach czy na imprezach masowych. Jeśli dana lokalizacja nie sprawdzi się, to w każdym momencie możemy zmienić ją na inną – i tam spróbować swoich sił w sprzedaży lodów bądź kawy. Pozwala to zniwelować częsty problem klasycznych restauracji jakim jest mała ilość zamówień pomiędzy godzinami szczytu, oraz wykorzystać wszelkiego rodzaju imprezy masowe takie jak koncerty czy festiwale do zwiększenia sprzedaży swoich produktów.

Własny biznes na kółkach, w stosunku do klasycznej restauracji, ma relatywnie niewielkie koszty, które należy ponieść na starcie. Nie potrzebujemy lokalu, dużych zapasów magazynowych, kelnerów. Ten wkład pieniężny możemy zatem przeznaczyć na nowy oryginalny rower, akcesoria oraz wysokiej jakości produkty.

Co jeszcze jest zaletą mobilnego biznesu? Możliwość bieżącego reagowania na zmieniające się okoliczności. Zimą można wstrzymać interes i bezkosztowo przetrwać najgorszy okres. Alternatywą jest działalność także w pomieszczeniach zamkniętych, wtedy możemy prosperować przez cały rok. Możemy wówczas liczyć na całoroczne wysokie zyski i nie traktować tej pracy jako tymczasowej. Poza dobrymi zarobkami, mocną stroną biznesu na kółkach jest duża swoboda i niezależność, a także możliwość realizowania swoich własnych, kulinarnych pomysłów. Rower gastronomiczny to zarówno doskonały pomysł na pierwszy interes, jak i sposób na poszerzenie działalności istniejącego już lokalu gastronomicznego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.