Jakie owoce na diecie

Jakie owoce na diecie:

Jakie owoce na diecie – oto cała prawda o owocach podczas diety. Można jeść czy nie można? Jakie owoce jeść, a jakie lepiej unikać.

Trudno znaleźć kogoś kto nie lubi owoców. Ich słodki smak przyciąga wielu. Często są zamiennikiem innych słodyczy podczas diety. Ale czy wszystkie są odpowiednie? Niektóre owoce zawierają jednak sporo cukru i są naprawdę kaloryczne. Od każdego dietetyka usłyszymy, że są owoce, których lepiej unikać, a są takie które warto wprowadzić do swojej diety.

Owoce, które warto jeść:

Są owoce, które przyśpieszą metabolizm, pomogą w oczyszczeniu organizmu, dostarczą błonnik. Pamiętajmy, że zdrowe i smaczne owoce są idealnym zamiennikiem dla ciast, ciasteczek oraz innych niezdrowych przekąsek. Ale jakie można bez wyrzutów wprowadzić do swojej diety?

Grejpfrut jest owocem, który warto jeść, ponieważ wspomagają odchudzanie. Niestety owoc ten ma gorzki i nieco cierpki smak, dlatego też dla niektórych może wydawać się niezbyt smaczny. Warto jednak zapamiętać, że pomaga w oczyszczaniu organizmu z toksyn. Jest to owoc, który ma mało kalorii, niski indeks glikemiczny oraz może obniżyć poziom glukozy we krwi.

Jabłka, gruszki oraz jagody pozytywnie wpływają na spadek masy ciała. Pomagają zmniejszyć uczucie głodu. W skórce jabłek i gruszek jest bardzo wysoka zawartość błonnika, dlatego najlepiej jeść je nieobrane.

Kiwi jest również dobrym owocem podczas diety, ponieważ oczyszcza organizm, działa moczopędnie, przyśpiesza trawienie, pomaga przyśpieszyć spalanie tłuszczu oraz posiada bardzo dużo witaminy C.

Kolejnym dobrym owocem jest papaja. Pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej oraz sprawia, że trawienie pokarmów staje się szybsze i sprawniejsze.

Owoce, które lepiej unikać:

Owoce te również zazwyczaj posiadają wiele składników odżywczych i zapełniają nasz żołądek, jednak posiadają bardzo dużą zawartość cukru. Podczas diet odchudzających lepiej unikać tych owoców lub zjadać tylko niewielkie ilości.

Dużą zawartość cukru posiadają takie owoce jak np.: arbuz, ananas, banany czy owoce suszone. Trzeba pamiętać, że wyjątkiem od reguły stanowią osoby intensywnie trenujące. W tym przypadku zjedzenie banana lub wypicie koktajlu owocowego z dodatkiem białka jest w takim przypadku jak najbardziej wskazane.

Pamiętajmy, że owoce są zdrowe i warto wprowadzić je do swojej diety. Jednak, że najlepiej spożywać je na surowo, soki bowiem są bardziej kaloryczne, a te kupione w sklepie mogą być obficie posłodzone.

Polecamy Wam nasz poradnik, gdzie znajdziecie wiele inspiracji.

1 KOMENTARZ

  1. Ja do tej listy dodać mogę z całkowitą śmiałością dziką różę. Moi i smak nie jest taki słodkawy, ale oprócz dietetycznych właściwości, ma jeszcze witaminy C więcej niż cytrusy. No i przy okazji dobra jest da biegaczy wspomagając stawy kolanowe.

    (5/5)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Oceń przepis*
Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.