Ile kalorii ma herbata?

Ile kalorii ma herbata?

Co ma więcej kalorii – herbata czy tic tac? Odpowiedź na to pytanie godna jest psychologa lub ekonomisty i brzmi: to zależy! Wpływ na kaloryczność herbaty ma wiele czynników, takich jak: jej gatunek, składniki aromatyzujące, dodatek cukru bądź miodu, cytryny, mleka, czy smakowego syropu. Sprawdźmy zatem, jak zadziała na nas picie herbaty – pomoże nam schudnąć, czy też wprost przeciwnie?

Czy herbata wspomaga proces odchudzania?

Intuicyjnie odpowiemy na to pytanie, że tak – i będziemy mieć rację! Oczywiście najważniejsza dla zachowania zdrowia i pożądanej sylwetki jest zbilansowana dieta i aktywność fizyczna, ale nie możemy odmówić herbacie jej pozytywnego wpływu na proces odchudzania. Zielona, czerwona, czy biała herbata redukują tkankę tłuszczową i przyspieszają spalanie materii. Oprócz herbat tradycyjnych, pozytywny wpływ na redukcję wagi mają też herbaty ziołowe. W dobrych herbaciarniach można nabyć specjalne mieszanki, które poza walorami smakowymi, wykazują też działanie wspomagające proces odchudzania.

Czy w każdej diecie można spożywać herbatę?

Większość diet nie wyklucza picia herbaty – wręcz przeciwnie, zachęca do korzystania z jej dobroczynnego wpływu. Polifenole, czyli przeciwutleniacze zawarte w herbacie zmniejszają ryzyko wystąpienia chorób serca i cukrzycy, dają szansę uniknięcia niektórych typów nowotworów, wspomagają mikrobiom jelitowy oraz odporność, działają nie tylko antyoksydacyjnie, ale i antybakteryjnie oraz przeciwzapalnie. Herbata wydaje się więc być cudownym remedium na wszystko. Pamiętajmy jednak, by nie przesadzić z ilością, i to nie tylko ze względu na możliwość przedawkowania pobudzającej teiny. Trzeba być czujnym szczególnie przy zielonej herbata, która pita na pusty żołądek zwiększa ryzyko uszkodzenia wątroby. No i najważniejsze – bez względu na rodzaj stosowanej diety, naszym podstawowym napojem powinna być woda. A w razie jakichkolwiek wątpliwości, skonsultujmy się z lekarzem.

Jak herbata wpływa na poziom cukru we krwi?

Czy herbata pomaga obniżyć poziom cukru we krwi? Okazuje się, że tak! Tylko którą wybrać? Zielona herbata, według testów przeprowadzonych przez zespół Japońskich i Tajwańskich naukowców, poprawia metabolizm glukozy, obniżając poziom cukru we krwi. Badania naukowców z Indii z kolei również wskazują na hipoglikemiczne działanie czarnej herbaty. Herbata czerwona, według prowadzonych w Chinach badań na szczurach z genetyczną nadwagą, wykazuje działanie zbliżone do działania leku hipoglikemizującego. Niektóre herbaty ziołowe również działają podobnie – na przykład herbata z żurawiny wspomaga pracę wątroby, a herbata z szałwii pobudza produkcję insuliny. W prawdziwej herbaciarni znajdziemy jakościowe mieszanki ziołowe, takie jak na przykład aromatyzowany rooibos

Jaka herbata ma najmniej kalorii

Odpowiedź na to pytanie jest przewrotnie prosta: ta bez cukru! Wróćmy więc do pytania z początku artykułu – ile kalorii ma herbata? Okazuje się, że kubek herbaty bez dodatków to właśnie około 2 kcal! Dla porównania: filiżanka cappuccino to 34 kcal, w szklance coca coli jest 74 kcal, a w szklance wody… 0 kcal. A więc pijmy herbatę, na zdrowie! A potem wsiadajmy na rower lub wskakujmy do wody, bo spalenie tych dwóch kalorii to właśnie minuta przejażdżki lub minuta pływania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Oceń przepis*
Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.