Budyń z chia

Opis Budyń z chia:

Budyń z chia to świetny pomysł na słodki deser dla osób, które dbają o swoją dietę. Jest to bardzo proste i szybkie do przygotowania danie.

Chia to nasiona bogate w kwasy omega -3, które doskonale sprawdzają się, jako baza zdrowych i pożywnych deserów. Możemy po prostu zalać je mlekiem krowim, kokosowym czy migdałowym. Przez to podwajają swoją objętość i podobnie jak ziarno lnu nabierają śliskiej, glutowatej osłonki.Powstanie nam dzięki temu pyszny i delikatny pudding.

Ich smak jest neutralny, dzięki czemu możemy nadać swój indywidualny poprzez dodanie np. kakao czy świeże owoce. Nasiona chia mają bardzo dużo dobrych wartości odżywczych. Polecam wprowadzić je do naszej codziennej diety. Dobrą informacją jest fakt, że stabilizują poziom glukozy we krwi. Poprawiają również funkcjonowanie mózgu oraz usprawniają metabolizm.

Jest to bardzo fajna propozycja nie tylko na słodki deser. Ten budyń możesz zjeść również na drugie śniadanie, a nawet na lekką i zdrową kolację.

Polecamy Wam również nasze inne przepisy na desery oraz inne przepisy na śniadanie.

Składniki:

1/2 szklanki nasion chia
2 łyżki miodu
1 szklanka mleka
1/2 łyżki ekstraktu z wanilii
Świeże owoce, np. banan, truskawki

Sposób przygotowania:

Do wysokiego naczynia (najlepiej słoika) wrzucamy nasiona chia. Następnie zalewamy je mlekiem, miodem oraz dodajemy ekstrakt z wanilii.
Następnie całość odstawiamy do lodówki do schłodzenia na około 3 godziny. Naczynie/słoik zakręcamy przed odstawieniem do lodówki. W tym czasie nasiona chia potroją swoją objętość tworząc konsystencję budyniu.
Na samym końcu tuż przed podaniem nasz deser możemy udekorować ulubionymi świeżymi owocami. Ja najczęściej dodaję truskawki i banan.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Oceń przepis*
Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.