Brokuły z czosnkiem i migdałami

Opis Brokuły z czosnkiem i migdałami :

Brokuły z czosnkiem i migdałami prażonymi to dosyć odważne połączenie smaków, ale niezwykle smaczne rozwiązanie.

Brokuły posiadają wyjątkowe właściwości zdrowotne. Między innymi chronią przed rakiem, wrzodami żołądka, anemią, a także korzystnie wpływają na funkcjonowanie wzroku i regulują poziom cukru we krwi, co jest szczególnie ważne dla cukrzyków.

Migdały to źródło wapnia i magnezu, a także cennych nienasyconych kwasów tłuszczowych, których zazwyczaj brakuje w codziennej diecie. Natomiast czosnkowy sos na bazie jogurtu jest świetnym dietetycznym rozwiązaniem dla osób z nadwagą. Składa się on wyłącznie z niskokalorycznych składników.

Danie to jest bardzo szybkie do przygotowania i na pewno przypadną wszystkim do gustu.

Ta potrawa godnie uzupełni nasze przepisy na dania główne.

Składniki:

1 główka brokuła
2 ząbki czosnku
1 jogurt naturalny
4 łyżki płatków migdałów
Sól, pieprz

Sposób przygotowania:

Brokuły gotujemy w osolonej wodzie. Musimy uważać żeby za bardzo ich nie dogotować. Powinny być delikatnie twarde.

Przygotowujemy w tym czasie sos czosnkowy. Do jogurty dodajemy przeciśnięty przez praskę czosnek, doprawiamy solą i pieprzem i całość dokładnie mieszamy ze sobą. Migdały prażymy bez tłuszczu na patelni.

Ugotowanego brokuła dzielimy na mniejsze różyczki i układamy na talerzu. Następnie brokuły polewamy sosem czosnkowym i całość posypujemy prażonymi płatkami migdałów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Oceń przepis*
Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.